Anna Ziemińska
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Lipnie
przyjmuje w budynku Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej mieszczącej się w Lipnie przy Placu 11 Listopada 9 w godzinach:
od 07.12 do odwołania. w godzinach 7.30 - 12.30.
poniedziałek: 7.30 - 16.00
wtorek: 7.30 - 16.00
środa: 7.30 - 15.30
czwartek: 7.30 - 15.30
piątek: 7.30 - 14.30
Kontakt:
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna
Plac 11 Listopada, 87-600 Lipno
tel: 533 616 672.
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Do zadań rzecznika konsumentów należy:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi
- rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów
- prawo występowania przeciwko czynom nieuczciwej konkurencji zagrażającym lub naruszającym interesy konsumentów
- prawo występowania z wnioskiem o wszczęcie postępowania antymonopolowego w sprawach praktyk ograniczających konkurencję
- prawo występowania z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów
- Powiatowy rzecznik konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów
- Starosta Lipnowski nawiązuje z powiatowym rzecznikiem konsumentów stosunek pracy
- Powiatowy rzecznik konsumentów jest bezpośrednio podporządkowany Staroście Lipnowskiemu
Rzecznik Konsumentów współpracuje z Rzecznikiem Ubezpieczonych
Serwis internetowy Rzecznika Ubezpieczonych: www.rzu.gov.pl
W sprawach wskazujących podjęcie przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Lipnie działań wskazane jest czytelne wypełnienie wniosku o pomoc PRK oraz dołączenie odpisów dokumentów w danej sprawie. Wniosek należy osobiście podpisać.
Dokumenty do pobrania: