Informujemy, że Starosta Lipnowski, Krzysztof Baranowski, wyznaczył Koordynatora ds. dostępności w Starostwie Powiatowym w Lipnie. Funkcję będzie pełnił Pan Zbigniew Chmielewski, Sekretarz Powiatu.
Zarządzenie nr 63/2020 Starosty Lipnowskiego z dnia 28.09.20220 r.
Zarządzenie nr 70/2020 Starosty Lipnowskiego z dnia 23.10.2020
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062)
Zgodnie z ustawą, do zadań koordynatora ds. dostępności należy w szczególności:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Starostwo Powiatowe w Lipnie ,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy,
-monitorowanie działalności Starostwa Powiatowego w Lipnie oraz jednostek organizacyjnych powiatu w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Dane kontaktowe:
Sekretariat lub pokój 43 II piętro
tel. +48 54 288 30 66 150
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Starostwo Powiatowe w Lipnie
ul. Sierakowskiego 10B, 87 - 600 Lipno
Informacja o braku dostępności, wniosek o zapewnienie dostępności oraz skarga na brak dostępności
Zgodnie z Rozdziałam 4 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, od 5 września 2021 roku obowiązują kolejne prawa oraz obowiązki związane z dostępnością.
Klient urzędu w zakresie dostępności może:
- poinformować o braku dostępności
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
- złożyć skargę na brak dostępności
Informację o braku dostępności oraz wnioski o zapewnienie dostępności należy złożyć w siedzibie Starostwa Powiatowego w Lipnie:
- osobiście w Biurze Podawczym (parter)
- wysyłając pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Lipnie, ul. Sierakowskiego 10B, 87-600 Lipno
- wysyłając pocztą mailową na adres: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
- wysyłając pocztą elektroniczną z wykorzystaniem platformy E-PUAP: /SPLipno/SkrytkaESP
Zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Starostwo powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin, nie dłuższy jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, Starostwo niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.
Gdy Starostwo nie zapewni wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, albo
- w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku, albo z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności
- klient ma prawo złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON w terminie 30 dni od upływu terminu 14 dni lub 2 miesięcy liczonych od dnia złożenia wniosku lub od dnia otrzymania zawiadomienia o braku możliwości zapewniania dostępności.
Podstawa prawna:
ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062)
ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o zapewnieniu dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
Wniosek o zapewnienie dostępności - kliknij, aby pobrać
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej Starostwa Powiatowego w Lipnie oraz Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego - kliknij, aby pobrać